January 29, 2015

Inițiativă Anti-Fake

Sursa: masfedericomahora.blogspot.com
La începutul acestei săptămâni am avut o discuție cu câteva prietene (blogărițe și ele) despre produsele cosmetice contrafăcute care se vând pe diverse site-uri drept autentice și m-am decis să scriu acest articol prin care să atrag atenția celor care știu mai puține despre produsele high-end și ar putea cădea în plasa unor astfel de țepari.
Vreau să vă spun de la început că nu condamn produsele de poveniență chinezească. Sunt ieftine, pot fi chiar și de calitate bună, însă de cele mai multe ori atunci când sursa este îndoielnică nu putem fi siguri nici de caracteristicile ingrediente. Este drept și faptul că există companii de cosmetice care au fabricii în China datorită costurilor scăzute de producție, dar acestea nu fac rabat de la calitate și își supun produsele la diverse teste și îndeplinesc standarde ridicate de calitate. 
www.safestchina.com

Din păcate însă, în China legea copyrightului nu reprezintă nimic și este absolut legal să produci în voie produse la indigo pe care să le etichetezi după bunul tău plac și să le pui în vânzare. Nimeni nu te va opri așadar să scoți pe piață un ruj Mac și să îl vinzi, deși ceea ce ai produs tu "seamănă, dar nu răsare" cu un produs original. 

Pentru a vă ajuta să evitați aceste țepe vă recomand să țineți cont de următoarele criterii:
  1. Dacă un produs este mult mai ieftin decât în magazin sunt mari șanse să nu fie autentic. Spre exemplu, un ruj Dior costă în mod normal în jur de 30-35 de euro (sursa Marionnaud Franța) și rareori îl veți găsi mai ieftin. Cel mai bun preț la care am văzut eu un ruj Dior autentic a fost 17,5 euro într-un outlet din Atena și țineți cont că era dintr-o colecție veche. Prin urmare, un ruj Dior la 30-50 de lei e doar o copie proastă.

  2. Cumpărați produsele de calitate doar din magazine de încredere! Da, știu că un Blush Benefit în magazine sare de 30 de euro și pe site-uri/bloguri cu produse cosmetice s-ar putea să îl cumpărați mai ieftin, dar nu vă aruncați banii în speranța că ați făcut o afacere grozavă. Un astfel de fals nu valoreaza mai mult de 3-4E, iar asta cu transport cu tot.
    Sursa: www.aliexpress.com
  3.  Fiți atente la ambalaje, nuanțe, colecții. Așa cum a menționat și Îguanița în articolul să de ieri "Nu există ruj Chanel ediție aniversară 261, cu ambalaj alb. Ambalajele de la Chanel sunt negre." prin urmare verificați produsele pe site-urile reale, iar dacă nu sunteți sigure întrebați pe cineva care stiți că se pricepe. Dacă citiți acest blog știți deja că mă puteți întreba și pe mine sau o altă blogăriță. Poate nu am eu tocmai un arsenal de cosmetice (deși prietenul meu m-ar contrazice), dar am cumpărat suficiente produse Mac, Benefit, Too Faced sau Dior încât să îmi dau seama dacă un produs e autentic sau nu.

    Cele mai mari semnale de alarmă le-aș atrage asupra brandului MAC. Aceste este printre cele mai copiate firme de make-up "țeparii" oferindu-ne posibiltatea să cumpărăm produse care nici măcar nu se produc de către MAC precum  paletele cu nu știu câte culori. Paletele la MAC cu mai multe culori se vând goale, iar cele pt fardul de ochi au maxim 15 compartimente (le puteți vedea aici), urmînd ca fardurile să se cumpere separat.
  4. Analizați "sursa". Eu una nu aș avea încrede să cumpăr de la o persoană oarecare de pe Facebook. Alegeți un magazin (fie el și online) și verificați-l dacă:
    • are publicat pe site codul de inregistrare fiscală? 
    • este înregistrată firma la Oficiul Registrului Comerțului?
    • are o politică de livrare? Dar una pt. retururi?
  5. Comparați produsele ce vă sunt oferite cu cele de pe ebay.com sau aliexpress.com - furnizorii principali ai "țeparilor".
Sper că sfaturile mele vă vor ajuta să stați departe de țepari, iar dacă vă veți decide că totuși vreți să cumpărați un produs contrafăcut asigurați-vă că nu îl cumpărați la supra-preț, puteți și singure să le comandați de pe site-uri chinezești!

Puteți citi articole similare pe net, eu vă recomand cel al Iguaniței și acesta puțin mai vechi, dar de actualitate.